Home, Sweet Home… – Irány haza! :)

Este összepakoltunk a parányi szállodaszobánkban, teát főztünk, majd hajnalni 4:30-kor felkeltünk, hátunkra vetünk a táskánkat, leadtuk az ajtónyitó kártyát a recepción, majd kibattyogtunk a 6-os Bus Stopba a Victoria mellé. Még szombat este megkérdeztem egy buszsofőrt itt, hogy biztosan el fogjuk-e érni a repülőnket ezzel a busszal, aggódtam neki egy sort az idefelé kapott dugóról, de megnyugtatott, hogy nem kell izgulnom, kora reggel nem lesz dugó, 1 óra alatt a lutoni reptéren leszünk. Csak egyre vigyázzunk, hogy legyünk itt időben. Hát most itt vagyunk, érkezik a busz, és mi bepakolunk, felszállunk, kigurulunk, elhagyjuk a Victoriát, elhajtunk a Wellington Arch mellett, végig a Hyde Park oldalában, felveszünk még néhány utast a Baker Street-i megállóban, majd elhagyjuk a várost. Még sötét van, nem látni odakint sokat, zenét hallgatok, és közben pörögnek a fejemben az elmúlt pár nap képei. London nagyszerű hely, nekem nagyon bejött, egy nagy halom jobbnál jobb emlékkel, szebbnél-szebb élménnyel térünk most haza. A repülőből hazafelé még sikerül megcsodálnunk egy csomó ismeretlen napsütötte vidéket valahol Csehország, majd Szlovákia területén, végül, ahogy a kapitány is bemondta, Esztergom felett beléptünk Magyarország légterébe. Eddig nem látott szögből (felülről!) láthattam a Börzsönyt, csak a Nagy-Hideg-hegy tetején fedte hó. Majd jött a Zebegény, amit a jól ismert kanyarban megkerült a Duna. Valahol ott van lent a kedvenc Tigris kocsmánk a Yoda-kutyával, jó lesz nyáron arra biciklizni. :) Aztán elvesztettem a fonalat, talán tettünk is egy karikát, annyit kanyarogtunk, mire leszálltunk Ferihegy 1-en. Újra itthon, BKV, Köki… Itthon más minden. Remélem egyszer Budapesten is látom majd azt a sok jót, amit Londonban tapasztaltunk. Mondjuk kezdésnek állhatnának az emberek a mozgólépcsőn a jobb oldalra, hogy aki siet, el tudjon menni mellettük. Ez nem kerülne semmibe, csak egy egyszerű szabály, amit ha betartanának az emberek, egy picivel jobb lenne a város. Ilyen szabályokkal volt tele London, amit be is tartottak a londoniak, és ez nagyon tetszett. London sokkal nagyobb város, mint Budapest, mégis képes sokkal jobban működni, sőt, megkockáztatom, szerintem élhetőbb város, mint Budapest. Persze biztosan nem láttam mindent, de amit láttam, amit tapasztaltam, az nagyon tetszett. Londont érdemes volt látni, nagy élmény volt.

22 hozzászólás

Schunee2008, március 29, - 19:55

Nos az elmenybeszamolod is nagy elmeny volt. Nagyon tetszett :)
Koszonom! Es hidd el a fish&chips nem mindenhol rossz :)

London2008, március 30, - 00:45

Örülök hogy tetszett a beszámoló! :) Nem is gondoltam volna, hogy végig lehet olvasni… Ígérem, ha legközelebb arra járok, adok még egy esélyt a Fish&Chips-nek! ;) És javítottam a hibákat, köszi, hogy jelezted őket! Köszi a hozzászólásokat is!

m.pali2008, április 17, - 11:32

Szia. Sajnos egy rossz hirt kell irjak nektek.Londoni utamat elrontotta a kellemetlen szállás. Poloska volt a hotelben. Éjjel össze -vissza csiptek.Azóta eltelt egy hét és még mindig látszanak a csipések.Biztosan poloska volt mert 4 db.ot öltem meg az ágyban.Az “Earls Court 22 “-ben laktunk, 45 font /éj.Messze kerüljétek el.!!!!!!.

woga2008, szeptember 11, - 21:18

Szia! Köszi a beszámolót! Én is nagyon imádom londont 15 év után ujra valóra válik az álmom és remélem 4 nap csodában lesz részem. Ha legközelebb ott jársz a madame tussaud-t és a rock circust ne hagyd ki.

BéBé2008, október 18, - 10:43

Nagyon jópofa beszámoló! gratula! :) Nagy szerelmem London, következő életemben ott akarok élni :) )

andika2008, október 24, - 17:21

szia
huu nagyon jó volt olvasni az élménybeszámolót:) véletlenül találtam rá a blogodra ,mert 1 hét múlva én is megyek Londonba és most böngészek hogy mit hogyan :) Amúgy mi is azzal a géppel fogunk menni mint amivel ti mentetek mert mi is kb 8:10 re érünk Lutonba..picit tartok tőle :) :$ Mi Lutonból valami busszal fogunk menni a vasútállomásra és majd onnan a vonat visz be a városba…ti ha jól értelmeztem busszal mentetek valameddig :) Remélem minden sikerülni fog mert ez az első ilyen messzi utazás :P :) de amint olvastam a beszámolód megéri :)

Axum2008, október 24, - 18:50

Februárban mentetek és januárban jöttetek haza?
Nem értem a dátumozást!

Axum2008, október 24, - 20:58

Ja, közben olvastam az első oldalon a megoldást.

Sissy2010, március 5, - 15:57

Köszi a beszámolót! Igazán jó stílusban írsz! Én már többször voltam Londonban, most is épp oda készülök – így találtam rá az írásodra. Ahogy olvastam a történetet , szinte élőképnek hatott az egész. Nagyon klasszul adtad át az épp aktuális hangulatodat is. Utazz a világban és írj ugyanilyen emberi és jó nyelven. Köszönöm. Szép délutánt szereztél nekem. Sok sikert!

Annamária2010, június 17, - 23:25

Szia Árpi és Viola, nagyon klassz volt olvasni egy magyar (és hozzánk érdekesen hasonló érdeklődésű:) pár élménybeszámolóját Londonról, nagyon sok hasznos dolgot találtam benne. Mi most júliusban megyünk, és már nagyon várom, kicsit a tömegtől tartok, az nem nekem való, talán jobb lett volna januárban menni… De Londont mindenképpen már messziről szeretem.
A szálláskeresésbe már belekékültem, most remélem, megtaláltuk már a nekünk valót…:) Egyébként aki megy, annak nagyon ajánlom a homestaybooking-ot, mert sokkal olcsóbb, és nagyon jókat lehet kifogni. Majd mesélek:)
Köszi:) Annamária

boGgYyi2010, július 11, - 20:04

Busz vagy repülő?! Aki gyorsan Londonba akar érni, azoknak ajánlott a repülő… Meglepődik az ember, hogy 2 óra alatt milyen messzire lehet kerülni a hazánktól. Főleg annak aki még nem volt nagyobb távolságra otthonától és nem ült repülőn se! Árban hasonló mint a busz viszont az 1,5 nap alatt ér London központjába…
(Busz)
Előny: nem kell buszozgatni, vagy vonatozni Lutonból, mivel a Victoria Coach Station-ben rak le a buszocska.
Ami ott van a Hyde Parktól nem messze… Akárhol szállunk meg jó kiindulási pont! Előny még, a szép tájakon való átutazás, kompozás a csatornán. Cserébe szerintem kell vagy 2 nap amíg kipiheni az ember a buszos utazást:D
(Repülő)
Gyors de unalmas…… Még az is megunja aki hazafele jön:D és odafele 1. ült gépen. Legalább is én meguntam oda fele érdekes volt visszafele uncsi… Felszáll, gyors, külső hőmérséklet információ, repülési magasság, érkezési idő a pilótától sok sok felhő ami alattunk szőnyegként fut végig Londonig:D Másik repülőőőőőőő hűha nincs is olyan messze, fotó azt leszállás! Megérkezés, b(+) itt esik:D Rövidnadrág, póló azt gyors beilleszkedés az esőkabátos emberekék közé. Itt majdnem mindig esik!!!!!!!!?!?!
Előre online vásárolt jeggyel felszállni egy orangeways-re vagy bármelyik reptéri “transferre”
Nyugiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii annyi jegyet adnak el egy buszra amennyi hely van, nincs álló ember a fedélzeten!!!!!!!! Mert az út kb 3/4-1 óra London belvárosáig, autópályán.. Meg fogsz lepődni nem Ikarusz buszok.. és nem köpi a füstöt 60km/h-nál…. Tapossák a gázt tövig!

Aki szeretne viszonylag olcsó szállást: én tavaly a Kings Hotelben szálltam meg London, HydePark, Queensborough Terracce. 3 éj 195 GBP/ 2személyes szoba, reggelivel. Udvarias , segítőkész kiszolgálás!
Ajánlott egy félévvel előtte de legalább 2-3 hónappal az utazás előtt lefoglalni mert már a nyár elejére, hamar elfogynak a szabad szobák!
Közel van Hyde Park, Buckingham palota, Madame Tussauds, London Dungeon, London Eye, Big Ben, Parlament, Temze hajókirándulás a Greenwich-ig. London Tower, Tower Bridge, HMS Belfast. Oxford Street.
Ezek többnyire egy 3 zónás metrójeggyel meglátogathatók!
Érdemes az Oxford street-i boltokba belátogatni világmárkák olcsón és drágán:D Nike poló-t már 3-4 ezerért lehet venni!
Én véletlenül egy liftbe szálltam be a Gálvölgyi művész úrral és kedves családjával a metróhoz lefelé!
Megfogsz lepődni milyen kicsi a világ:DDDDDDDDDDDDDDDDD
Érdemes elővételben megvásárolni a BigBustour.com-on a napi open ticket-et:D Bármelyik megállóban feltudsz rá szállni, annyiszor amennyiszer akarsz! 26GBP-t simán megér véleményem szerint, ha összehasonlítjuk Londont-Budapesttel az 10millió lakosú durván BP 1 1,5millió… és itt a túra ára kb 5 rugó!
Aki a greenwichet is megszeretné látogatni ajánlott kombinált jegyet venni valamelyik látványossághoz és hajóval ledöcögni odáig!

Tavaly a családommal voltam, testvéreimmel! Jövőre elviszem barátnőmet világot látni!:)))))

anyu2010, július 21, - 21:21

kijöttek a könnyeim…….. mintha végig veletek mentem volna …..
két hét múlva én is utazom Londonba, és végre valóságban láthatom amiről a fiam már 5 éve mesél

dark engel2010, július 27, - 11:29

Üdv!
Köszi az élmény beszámolót!
Aug 1-én megyek Londonba dolgozni. Még soha nem voltam ilyen messze kishazánktól :-D
Végig fogom járni szabadidőmben az általad végigjárt helyeket :-)
További szépet mindenkinek!

Tica2010, július 27, - 18:05

Csodás volt olvasni londoni élményeiteket, nagyon élveztem!
Mi holnap kora hajnalban indulunk oda, én – nagymama létemre – még sosem jártam ott!
Boldog vagyok, hogy ez az élmény az új generációnak már idejében megadatik!
Még sok szép utazást, remélem, olvashatok újabb élménybeszámolót.

Dia2010, augusztus 12, - 22:53

Szia, én megkönnyeztem az írásodat.5évig éltem Londonban, 8éve költöztem haza, de mai napig HONVÁGYAM van. Egy más világ, kulturált, inteligens, érdekes……..talán sok embernek kellene tapasztalni az ottani életből, hogy egyszer itthon is más legyen a világ….köszönöm.:)Dia

Foreigner2010, október 20, - 01:49

Köszönöm Neked ezt az oldalt. Londonban élek immár 4 éve és a kiköltöző magyaroknak adok szállást és segítek beilleszkedni. A munkám kapcsán találtam az oldaladra és nagyon tetszett. Szinte ugyanazt írtad le, amit én is érzek. Az ASDÁnál előreengedő emberek, a mozgólépcsőn jobb oldalra álló kamaszok, az utcazene, a British Museum unalmassága a Science-hez képest és a többi mind-mind. Élhető és szerethető város. Egy külön világ a maga multikulturális jellegéből fakadóan. Én azt hittem igazi, nagy hazafi vagyok, de csalódnom kellett, lassan ez lett az otthonom. Pedig még a Fish&Chipset sem szeretem.
Köszönöm az írást, megkönnyeztem.

Anci2011, április 7, - 00:07

London tényleg csodás hely. Hatalmas színes forgatag. Nem tudom, hogy van-e benne csendes hely… Az emberek pedig fantasztikusak. A feketék, az indik, meg a ‘benszülöttek’ is. Mind. Toleránsak és ELŐZÉKENYEK. Merkel hülyeséget mondott amikor azt állította, hogy a multikulti nem működik. Működik. Csak megfelelő emberek kellenek hozzá megfelelő irányítással. Én sajnos nem lakom ott, csak munkából adódóan vetődöm arra időről időre és bizony egyre kevésbé van kedvem visszajönni. Társadalmilag sokkal előbbre vannak. A többiről ne is beszéljünk. Ami nem tetszik az az, hogy nincsenek szemetesek az utcán vagy legalábbis nagyon kevés, ebből kifolyólag elég koszos. Persze ez valószínűleg a tömegből adódik.

Londonna2011, június 15, - 12:30

Én is köszönöm a beszámolót. Én még csak most akadtam rá, de hát ez van. Én már 4x jártam kint és ősszel ötödjére utazom. Minden alkalom nagyjából 1-1 hét volt. Én a város szerelmese vagyok. Már azelőtt szerettem, hogy nem jártam ott. És nem okozott csalódást, ellenkezőleg. Pontosan olyan volt, sőt, jobb is, mint képzeltem. És én is megkönnyeztem a sorokat. Nekem folyamatosan honvágyam van, pedig nem is éltem kint, csak egy hónapot töltöttem kint eddig összességében. Még egyszer köszi az élményt. :)

rolee2011, december 5, - 11:44

Ez egy igen részletes beszámoló volt :) Lesz még folytatás? esetleg egy másik ország, másik város beszámolója?:)

Gyula2013, október 1, - 11:07

A hozzászólásokból azt látom, hogy ez az élménybeszámoló már legalább 2008 óta létezik, de még most is nagyon hasznos információkat tartalmaz. Először 2008 szeptemberében voltam a feleségemmel Londonban. Egy hét alatt mindent meg akartunk nézni, ezért komoly összegért előre vásároltuk két London Pass-t és 7 napos travelcard-ot. Igen drága volt! Térdig lejártuk a lábunkat, így is csak naponta max. 2-3 helyszínt tudtunk megnézni. Most 2013-ban újra elhatároztuk, hogy visszamegyünk egy hétre, de megpróbáljuk olcsóbban megúszni a kirándulást. Először is olyan szállást kerestem, ami még megfizethető és közel van a belvároshoz. Sok – sok véleményt olvastam bogarakról, egerekről és 6-8 m2 -es szobákról , míg végül a LSI Bankside Hotelnél kötöttem ki. Ez drágább volt, de nem bántuk meg, mert ez ugyan egy diákszálló, de tiszta, tágas szoba és elfogadható reggeli is van az árban, közvetlenül a Tate Modern, a Globe és a Jubileumi gyalogos hídnál van.
Most következik, amiért hozzászólok a kitűnő élménybeszámolóhoz, az előkészületek során találtam egy spórolási lehetőséget amit eddig magyar oldalakon sehol sem olvastam. Véletlenül találtam rá egy kifejezésre: 2for1 in London (kettő egy árért) http://www.daysoutguide.co.uk/2for1-london kevés angol nyelvtudással is kideríthető hogyan működik ez a kedvezmény. Kell hozzá két fő, egy – egy igazolvány fénykép, travelcard, vagy oyster card amit pályaudvari vasuti pénztárnál kell megvásárolni kérve a two for one kedvezményt. Utazás előtt a fenti honlapon list of 2FOR1 London attractions lapot megnyitva először regisztrálni kell, utána ki lehet jelölni a számodra érdekes látnivalókat. Ne zavarjon, hogy végig vasúti jegyről szól a tájékoztatás az utazási card-ok ugyanúgy működnek, a lényeg, hogy mindezt a vasúti pénztárnál kell megvásárolni!! A végén ki kell nyomtatni a névre szóló voutcher-eket amit majd a jegypénztáraknál le kell adni az aznapra érvényes utazási jegyek bemutatása mellett. Kicsit bonyolultnak tűnik, de így két személy egy belépőjegy áráért mehet be az előre kiválasztott helyszínre. Mi egy hét alatt kb. 60 fontot spóroltunk meg. Természetesen utazás előtt érdemes kigyűjteni az ingyen meglátogatható múzeumokat és kiállításokat is, legalább olyan érdekesek, mint a fizetős helyek. (Például: British- , Victoria és Albert- , Docklands Múzeum!)

Robi2014, január 25, - 21:05

Hello.Nagyon tetszett a beszamolod,elmeny volt olvasni :) En nyaron keszulok Londonba es volna par kerdesem.Az egyik az,hogy en a Stanstedre fogok erkezni es a National Express busszal fogok bemenni a victoria coach station-re. Csak azt szeretnem megtudni,hogy visszefele ki a repuloterre van kijelolt hely ahonnet indulnak a buszok vagy le kell inteni oket? A masik dolog amit szeretnek megkerdezni,hogy en rendeltem London Pass kartyat with travel card-al.Pontosan azt hogy kell hasznalni a metron?
Udv Robi

Hegyi Gyöngyi2014, február 19, - 23:03

Nagyon tetszett az egész beszámolód! Mi májusban megyünk (4 napra), remélem nekünk is sikerül bejárni az általad leírtakat.